Sundomin kirkko

Keltainen puukirkko, jossa tummanruskea peltikatto.

Sundomintie 73, 65410 Sundom

044 480 8468 vahtimestari-siivooja

300

Sundomin kirkko on avoinna aina tilaisuuksien aikana ja muina aikoina sopimuksen mukaan.

Sundomin kirkko on sundomilaisten pääkirkko ja vihki- ja kastekirkko. Kirkkoon kokoonnutaan jumalanpalveluksiin, konsertteihin ja kirkollisiin toimituksiin.

Puurakenteinen Oskar Bergin suunnittelema Sundomin kirkko valmistui vuonna 1929. Kirkon sisäpuolinen entisöintityö on suoritettu 2004 ja julkisivujen vuonna 2011.

Kirkkosalissa on istumapaikat 240 hengelle.

Linkki alasivulle, jossa enemmän tietoa kirkon historiasta ja valokuvia

Hyvä tietää

Kirkossa on Allen Chancel CF-4 digitaaliururt sekä piano. Kirkkosalissa on äänentoistojärjestelmä miksereineen ja induktiosilmukka.

Kirkon takaosassa on lastenpaikka joka on sisustettu pehmeällä matoilla, istuintyynyillä ja lasten kokoisilla tuoleilla, pöydällä ja alttarina toimivalla kaapilla. Siellä on leluja, kirjoja ja piirustustarvikkeita.

Kirkossa on myös kokoontumissali ja keittiö astiastoineen sekä wc-tila. Lisätietoja varustuksesta saa vahtimestari-siivoojalta.

Kiinteistössä on kameravalvontajärjestelmä.

Kirkkosaliin on esteetön pääsy pääovesta. Kirkolla on oma pysäköintialue. Inva-pysäköinti on järjestetty kirkon viereen.

Kaste-, hää- ja hautajaisvaraukset

Sundomin kirkon voi varata kasteita, vihkimisiä ja hautajaisia varten seurakuntien kirkkoherranvirastojen kautta.

Linkki Vaasan suomalaisen seurakunnan kirkkoherranviraston verkkosivuille
Linkki Vähänkyrön seurakunnan kirkkoherranviraston verkkosivuilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Linkki Vasa svenska församlingin verkkosivulle PastorskanslietLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pelastussuunnitelma

Tiedustelut ja varaukset:

044 480 8403 Tilaisuuksien ja konserttien varaukset arkisin klo 13–15.

Linkki tilavarauslomakkeeseen

Esteetön kulku Esteetön kulku